Affärsvärlden seminarium

Våra seminarier

Översikt

Program

Affärsvärlden bygger ett seminarieprogram i tre delar under en dag: morgon- förmiddags- respektive efterlunchblocket. Vi erbjuder en tydlig ämnesindelning: innovation & riskkapital, innovative banking och robotik/AI inom finanssektorn.

Se programupplägget i sin helhet

Upplägg

En tung profilintervju och minst en het debatt per ämne utlovas.
Affärsvärldens redaktion finns på plats.

Målgrupp

Beslutsfattare, affärsutvecklare och hi-end-specialister i finansbranschen.

Lokal och adress

Affärsvärldens seminarier genomförs i attraktiv miljö, med scen och professionell ljud och ljus på Strandgatan 13, ett stenkast från Donners plats.

Moderatorer

Affärsvärldens chefredaktör Erik Wahlin och Lotta Dinkelspiel, redaktionschef

Professionell eventorganisation

Affärsvärlden Live hjälper dig med alla delar av ditt seminarium

Affärsvärldens professionella eventorganisation hjälper dig med alla delar för att säkra ett bra seminarium ur alla aspekter: programproduktion, inbjudningar av talare och panelister, marknadsföring, administration, genomförande på plats i Almedalen och utvärdering efteråt.

Våra medarbetare är erfarna projektledare, projektkoordinatorer och marknadsförare med lång gedigen erfarenhet av vad som gör ett event eller seminarium framgångsrikt.

Vissa av våra samarbetspartners vill hålla i stora delar av programproduktionen i Almedalen själva medan andra väljer att ta hjälp från vårt expertteam. Oavsett om du väljer att engagera hela vår produktionsavdelning eller endast vill ha hjälp med vissa delar, t ex hjälp med projektkoordinering, så står vi till ditt förfogande!

Partnerseminarier – upplägg, innehåll och pris

Halvdag med specifikt tema

  • Delaktig i gemensam marknadsföring av Affärsvärlden seminarier i Almedalen – fr o m början av april 2018 fram till juli, partners logotype finns med:
    • Helsidor i papperstidningen
    • Banners på sajt + undersajt på affarsvarlden.se/almedalen där även nativeannonser publiceras (nativeannonsering köps till separat för att komplettera marknadsföringen)
    • Synlighet i sociala medier (Facebook, Instagram)
  • Branding på plats i lokalen
  • Filma och streama på FB/affarsvarlden.se
  • Egenannons (helsida) i Almedalsutgåvan av AV
  • Moderering av representant från redaktionen
  • Hjälp med att utforma innehåll (innehållspaketering) och bjuda in talare /föredragshållare/panelister
  • Projektledning inför och på plats
  • Lokal i centralt läge
  • Teknik på plats

280.000 kronor exkl. moms

Seminarie-slot, 30 minuter

Del av halvdag med specifikt tema.

  • Delaktig i gemensam marknadsföring av Affärsvärldens seminarier i Almedalen – fr o m början av april 2018 fram till juli, partners logotype finns med:
    • Helsidor i papperstidningen
    • Banners på sajt + undersajt på nyt.se/Almedalen där även nativeannonser publiceras (nativeannonsering köps till separat för att komplettera marknadsföringen)
    • Synlighet i sociala medier (Facebook, Instagram)
  • Branding på plats i lokalen
  • Filma och streama på FB/affarsvarlden.se
  • Egenannons (helsida) i Almedalsutgåvan av AV
  • Moderering av redaktionsrepresentant
  • Hjälp med att utforma innehåll (innehållspakerering) och bjuda in talare/föredragshållare/panelister
  • Projektledning inför och på plats
  • Lokal i centralt läge
  • Teknik på plats

175.000 kronor exkl. moms

Marknadsföring

  • Del av gemensam marknadsföring för specifikt halvdagsseminarium i Almedalen; partners logotype finns med (annonser i papperstidningen, sajten, Almedals-undersajt, synlighet i sociala medier (Facebook/Instagram)
  • Samlingssida på Affärsvärldens sajt
  • Facebook livesändning från respektive seminarium
  • Spridning i sociala kanaler
  • Kalendarium
  • Separat annons (ingår en helsida i paketet, print) i Almedalsnumret som dessutom distribueras på plats i Almedalen
  • Onsite-branding på plats i Almedalen (del av respektive temahalvdag)
Lars Torndahl

Kontakta oss

Lars Torndahl

Key Account Manager
lars.torndahl@almatalent.se
070–770 39 20